|
Lutosławski - kompozytor bliski dzieciom
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2731 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Joanna Ładzińska nauczyciel muzyki
SCENARIUSZ LEKCJI MUZYKI W KLASIE V SZKOŁY PODSTAWOWEJ
TEMAT: LUTOSŁAWSKI - KOMPOZYTOR BLISKI DZIECIOM. NAUKA PIOSENKI "PIÓRECZKO".
czas realizacji -45 minut
Cel główny -poznanie twórczości kompozytorskiej dla dzieci Witolda Lutosławskiego
Cele operacyjne: -uczeń potrafi powiedzieć kilka zdań o kompozytorze i jego twórczości dla dzieci; -uczeń potrafi wymienić 3 tytuły piosenek z muzyką kompozytora; -uczeń potrafi zaśpiewać poznaną na lekcji piosenkę.
Metody: -podająca: wstępna pogadanka wprowadzająca w tematykę zajęć; -eksponująca: wysłuchanie, pokaz; -problemowo-analityczna: analiza rytmu i melodii; -problemowo-twórcza: samodzielne tworzenie akompaniamentów rytmicznych; -ekspresyjna: śpiew, gra na instrumentach; -aktywizująca: nauka piosenki i jej wykonanie.
Media i pomoce dydaktyczne: -śpiewnik "Stań i śpiewaj"dla klasy 4-6 szkoły podstawowej, wyd. GAWA; -płyta CD do śpiewnika; -kaseta z nagraniami piosenek Witolda Lutosławskiego do podręcznika dla klasy III "Muzyka" WSiP; -podręcznik do kl.V "Muzyka i my" WSiP; -odtwarzacz; -pianino; -instrumenty perkusyjne: tamburyn, klawesy, drewienka akustyczne.
PRZEBIEG LEKCJI
1. Czynności organizacyjne 2. Nawiązanie do tematu lekcji: - układanie rozsypanki z liter tworzących nazwisko kompozytora; - pogadanka na temat twórczości Witolda Lutosławskiego i znaczenia tej twórczości dla kultury polskiej; - zapoznanie z notatką biograficzną zamieszczoną w podręczniku.
3. Przypomnienie piosenek z klasy III: Taniec, Wróbelek, Idzie Grześ; zwrócenie uwagi na autorów tekstów.
4. Wysłuchanie nagrania piosenki "Pióreczko".
5. Nauka piosenki: - analiza rytmu, synkopa, fermata; - rytmiczna recytacja tekstu; - analiza zapisu nutowego piosenki i nauka melodii; - wykonanie piosenki z akompaniamentem nauczyciela.
6. Opracowanie akompaniamentu rytmicznego do piosenki z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.
7. Wykonanie piosenki z towarzyszeniem rytmicznego akompaniamentu uczniów.
8. Podsumowanie lekcji: - utrwalenie wiadomości zdobytych na lekcji - uzupełnianie zdań o kompozytorze „ Witold ........................ był polskim ............................... Pisał utwory orkiestrowe a także .......................... dla dzieci. Dzisiaj poznaliśmy piosenkę pt. ............................... .” - ocena aktywności uczniów; - zakończenie zajęć.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|